tisdag 21 februari 2017

Ge mig rosetterna!

Det nya loppet tror jag att de flesta uppskattar. Det är så grymt snyggt med alla hjärtan och duvor och peppande NPC:s! För det mesta körde jag ihop med två yngre personer som var så långsamma att jag kunde söla hur mycket som helst. Till och med när jag red min ledsna urhäst i lvl 1 och hade dåliga kläder så vann jag... Det var chill, men inte så spännande. Att köra med främlingar som är i exakt min nivå var det roligaste! Då blev det tävling!

Jag gillar också att loppet får oss att se andra spelare. I alla fall jag lade märke till folks namn, hästar, klädstilar osv. Jag kommer absolut inte ihåg alla, men några kanske jag känner igen om jag möter dem i skogen i framtiden.


Tyvärr är loppet ganska frustrerande. Tiden är så kort att mindre erfarna ryttare (dvs mina små kompisar) förlorar jättelätt. Dessutom har jag inte fått någon av de sabla jättefina rosetterna som alla andra har fått. Jag har kört över 70 gånger och fått båda westerntränsen och hjärtglasögonen. En massa hästmat, grillset och picknickkorgar har också dumpat ner i min ryggsäck. Tränsen tycker jag är jättesnygga, men var är mina rosetter?! Den rosett-modellen kommer antagligen komma ut i butiker så småningom, men jag vill få dem som pris! Nu!


Tyglarna går inte in i hästens (shire-modellens) hals när den står stilla??? Är detta en tillfällig illusion eller har de faktiskt ändrat något med tränsen? Jag lade märke till detta alldeles nyss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar