söndag 28 augusti 2016

Andra dagen på spelet, första inlägget på bloggen!

Igår anlände ingen mindre än Simone Moonfire Weasley (det vill säga jag) till Jorvik! Min första häst är ett Jorvikiskt varmblod vid namn Skyghost. Han är en trygg gammal herre, döpt efter exövermagikern Alther Mella, och guidar mig runt på ön som en riktig äventyrare. Det känns jättebra att hänga med Skyghost/Alther, men jag är också väldigt taggad på att få fortsätta utveckla min karaktär och bli vän med ännu fler hästar.


Måste säga att jag verkligen inte tycker om kläderna som en får i början. De får mig att känna mig som en ooriginell noob och jag har samlat ihop varenda krona jag kan hitta för att köpa lite andra grejer. Har dock bara köpt en mysig kappa och ett par coola stövlar än så länge. Jag har inte blivit Star rider ännu och därför känns allt ganska dyrt. Som tur är väntar en ny dag efter denna. Och sedan ännu en och sen en till och en till och så vidare. Ah! Häng med mig på min resa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar