söndag 12 februari 2017

Magiska hästar - magiska namn

Jag tycker verkligen om de nya urhästarna. Manen är döcool och det är fint att de rör sig så mjukt, trots sin storlek. Just nu är jag pank, för alla star coins gick åt till de tre hästarna, men det var lätt värt!

Som vanligt var namnen något av det svåraste med köpen, men efter några dagar av funderande kom jag på den briljanta idén att döpa dem efter trollformler!


Den rosa-vita Colovaria (Classy Rainbow) var den första som flyttade hem till mitt stall. Han är en stolt, livlig och kreativ häst som tycker om att synas och höras. Om det fanns prideparader där man rider på hästar skulle han inte tveka att hänga med mig dit.
   - Colovaria är en trollformel som får saker eller djur att byta färg.

Aberto (GreenEscape) är en stark och pålitlig vägvisare. Hon håller huvudet kallt i alla miljöer och drar sig inte från att hjälpa andra. När någon behöver vitmossa på såret är Aberto den som dyker upp allra först.
   - Trollformeln Aberto används för att låsa upp dörrar.


Den tredje hästen heter Silencio (Silenteye). Trots sin storlek är hon tystnaden själv. Speciellt på natten rör hon sig ljudlöst genom skogen och får samtidigt sin omgivning att stillna. Hennes blå färg skänker lugn och ro, men jag vet inte om hon själv känner sig fridfull. Det verkar som om hon tänker mycket mer än oss andra...
   - Silencio är en avancerad trollformel som får offret att bli tillfälligt stumt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar