onsdag 7 september 2016

Idag fick vi vildare rörelser

I förrgår lade StarStable ut en teaser som visade nya animationer till ens karaktär. När jag såg den kände jag mest "meh...". För jag är väldigt positiv till uppdaterade rörelser, men på videon de postade såg det inte snyggt ut. Nu har jag dock sett hur det ser ut när en spelar själv och jag är bara nöjd! Jag tror att det är utseendet på karaktären i teasern som jag inte gillar; den personen är bara för smal och har för feminin rörelsestil. (Inget fel på smala och feminina personer, men jag kan inte identifiera min karaktär som en sådan.)

Plus med den nya uppdateringen:
    + Att sitta upp och sitta av är numera skitsnyggt

    + En kan välja mellan att springa och gå

    + Personen ser mer levande och omtänksam ut! (T ex klappar sin häst.)

    + Hälarna pekar neråt och fötterna passar något bättre i stigbyglarna!

    + Karaktären rör sig mycket mer soft i sadeln. Förut såg hen ut som en stel, guppig plastfigur i galoppen. Nu följer hen med på ett mjukare sätt.


Minus:
    - När en sitter på hästen och inte gör någonting verkar karaktären nästan stressad och det verkar som om hen inte sitter bekvämt. Hen rör sig alltså lite för mycket. Det är dock inget som stör mig, eftersom jag sällan står stilla så himla länge.

    - Det går inte att rikta om kameran med höger musknapp samtidigt som en går. :/ (Detta gick dock inte innan uppdateringen heller.)

    - Att kontrollera gå/springandet med shift är rätt jobbigt. Förhoppningsvis kommer det kännas bättre när jag har vant mig vid det, men jag önskar att det fanns tre olika stadier; Gå / Jogga / Springa. Hastigheten ska regleras genom att fram- och bakåttangenterna, precis som i Minecraft. (I Minecraft börjar en springa om en dubbelklickar på framåtknappen!)

    - Det ser konstigt och inte alls avslappnat ut när en rider barbacka (på grund av hälarna) ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar