lördag 17 september 2016

Var - i Merlins allra säckigaste långkalsonger - ligger "Härskarens boning"?

Just nu är jag ute på skattletarjakt åt James. Det är väldigt kul, faktiskt, eftersom en inte får allting serverat på ett silverfat, utan måste fundera lite innan en hittar ledtrådarna. Vissa ledtrådar hittar en inte ens. Nummer fem, till exempel.

Ledtråd nummer fyra lyder så här:
"Placera dig mitt på bron och titta mot härskarens boning. Rid i den riktningen och innan du nått halvvägs så finner du nästa ledtråd."

Vart är det meningen att jag ska rida? Jag tänkte först på Jarls Gravvalv, men det verkar inte vara rätt plats.


Edit: Jag tittade såklart på (världens mest hjälpsamma) Monokerus video och hittade ledtråden! Jag tänkte lite på slottet redan innan, ja, men vem bor ens där? Baronessan hänger ju på godset och inte slottet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar