fredag 2 september 2016

Konsten att bära hatt och väst

Big Bonny gick mig på nerverna idag. Hon är barnslig på ett negativt sätt och inte det minsta charmig. Som tack för att jag hjälpte henne att laga Silverglades klocka fick jag dock en snygg tröja. Den var i exakt samma modell som jag bar just då, men i rött och vitt istället för grönt och svart, så jag bara slängde av mig hela min svart-gröna-outfit och bytte ut till en likadan fast i rött, vitt och guld. Det enda nya jag köpte var ett par röda kängor, vilka också råkade vara i samma modell som jag redan hade på mig! Älskar den typen av kängor. De ser så grova ut. Är lite goth-, punk- och hipsterstil på samma gång.

Det röda tränset (bilden nedan) impulsköpte jag här om dagen på grund av färgen. Den lyser liksom så starkt att jag inte kunde motstå det. Tänkte spara det till julen, men med tanke på att jag började lyssna på julmusik i augusti är jag inte särskilt förvånad över att jag redan använder det... Solbrillorna är egentligen inte alls min stil. I verkligheten tycker jag inte om att se så himla badass ut, men en grej med fiktiva karaktärer är väl att en ska våga tänja sina gränser?

Jag vet inte vilken outfit jag gillar mest... Den gröna känns jordnära och mysig, medan den röda skiner av självförtroende. I morgon kanske jag byter till den gröna igen, men idag känner jag för att fortsätta rocka rött, helt enkelt!

Som ni ser på bilderna så fick jag åka till Sydhoven idag, i James
inte-längre-trasiga lilla båt. Jag gillar det blå glittret som visar in- och utgångar. Det glimmar som MAGI. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar