lördag 10 september 2016

Sökandet efter min QUEEN

"När Alther är i lvl 15 ska jag köpa en ny häst", tänkte jag.
Väntade jag så länge?
Svar: Nej! 

Jag ville skaffa mig en ny kompis, men jag visste inte vilken ras jag ville ha, så jag red runt på Jorvik och kollade in några av raserna på Jorvikipedia. 

Morganhästarna tycker jag är fina, men jag känner inget särskilt för dem. Samma sak med Paint- och Quarterhästarna samt de arabiska fullbloden ("sjöhästarna"). De Jorvikiska ponnyerna är de sötaste och mest badass små krakarna jag någonsin har sett, men jag har inte tålamod med så långsamma hästar just nu. 

In real life älskar jag kallblod. Jag gillar hur de är stora och kraftiga, men samtidigt fluffiga. I SSO tycker jag dock inte att de är så fina. De flesta ser för klumpiga ut och jag tycker att exempelvis nordsvenskarnas färger är rätt dassiga. Till slut hittade jag ändå min Queen. Jag red förbi henne på Fort Pinta och bara "hon är fin". Sedan tänkte jag lite mer på det och insåg att hon var perfekt. Hon är söt, mjuk och utstickande samtidigt som hon är väldigt stolt och stilig. 

"Henne skulle jag vilja rida tillsammans med i en prideparad", tänkte jag.

Hästen jag snackar om är såklart en tigrerad frisisk sporthäst. Jag har inte hört talas om den rasen IRL, vilket är synd, för jag gillar att ha starka relationer till mina hästar. Men så får det vara. 


Jag hade redan bestämt att hästen skulle kallas för Queen, men jag visste inte vem jag skulle döpa henne efter. Till slut kom jag att tänka på Minerva McGonagall. Hon är verkligen en stor förebild för mig. Hon är en queen. Vad kan en bilda för namn utifrån henne?

    - Catqueen (hennes animagus är katt)
    - Lionqueen (hon var föreståndare för Gryffindor, vars djur är ett lejon)
    - Redqueen (Gryffindors färg är röd)
    - Spellqueen eller Charmqueen (spell/charm = trollformel/förtrollning)

Jag bestämde mig för Lionqueen, men sen när jag skulle döpa hästen fick jag syn på ordet Lady. Lionlady klingar bra. Det är perfekt.

Säg hej till min Lionlady aka Queen! Hon är fin. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar