fredag 20 januari 2017

Epona för första gången i mitt liv

Det här är ett känslosamt inlägg, för JAG ÄR I FCKNG EPONA. Jag har aldrig någonsin, med något konto, varit här tidigare.


SMS:et från Herman fick jag för ett par dagar sen, men jag hade inte tid att prata med honom förrän idag. (För idag är det fredag!!) Resan till Epona var väldigt spännande och direkt när jag kom till Stormgården blev jag så GLAD tack vare musiken / kläderna / träden / de nya karaktärerna / typ allt haha! Jag stannar och tittar på vägskyltarna, blommorna, människorna... På många ställen ser det ut precis som i norra Skördebygden, men på andra ställen är allt nytt och spännande.

Grejen med Epona är att det finns så mycket här. Framför allt hästar. Tänk, att nu äntligen kan jag köpa alla hästar som kommer till spelet. :O Jag kommer kunna titta på videos från Epona utan att blunda med ena ögat (för att jag inte vill spoila för mycket av miljön) och träffa NPC:s som hör till vardagen för andra spelare, men som jag aldrig ens har mött.


Det har känts konstigt att vara i exempelvis Moorland och se södra Skördebygden hur tydligt som helst. Det har varit så nära, men samtidigt så otroligt långt bort. Men nu! Nu är jag också här! Nu ska jag göra några fler uppdrag. Sedan ska jag ta tag i mina läxor, så att jag har tid att spela hela helgen sen (i dagsljus)!

Minns ni första gången ni nådde Epona? Hur kändes det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar