onsdag 25 januari 2017

Uppdateringsonsdag / mys-onsdag /glöm-onsdag

Onsdagar är min favoritskoldag, för jag har tre roliga medielektioner! Idag tittade vi på kontroversiella reklambilder (bl a Benettons politiska reklam) och layoutade en tidningssida på datorn. Det bästa är att stämningen är så fin på de lektionerna. Vi är bara fyra elever + en lärare, så vi tar alltid en fika på eftermiddagen och pratar om allt mellan himmel och jord (och kanske lite till). Pratstunden har egentligen inte med media att göra, men den känns väldigt viktig ändå!

På grund av dessa roliga lektioner glömmer jag alltid bort att det är uppdateringsdag på SSO. Alltid! Jag kommer alltid på det först efter skolan, när jag checkar mina sociala medier igen...

Jag hade ingen aning om vad som skulle komma idag, men jag har heller inte några särskilda förväntningar. I alla fall visade det sig bli en del nya uppdrag i Jorvik City!


På ett sätt tycker jag det är synd att de gör "småuppdrag" och introducerar en massa nya NPCs när karaktärerna som redan står ute på Jorvik har så mycket potential... Men JC är ju nytt, så samtidigt förstår jag att de vill ha nya personer. Och uppdragen verkar jättemysiga! Ska göra dem senare i veckan.

Det verkar också som om de har ändrat hur våra spelkaraktärer går eller springer. Förut var man tvungen att gå något steg innan man kunde börja springa, men nu kan vi alltså reglera hastigheten medan vi står stilla?! Det är bra, tycker jag, även om det är lite lagom ovant i början. Jag gissar att det kan vara bra för exempelvis vissa som spelar in videor och vill att karaktären (av någon läskig eller rolig anledning) ska börja sätta av i språng på en millisekund. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar