fredag 16 december 2016

D-d-den gömda di-dinosauriens d-d-d-dal

Hooooly Hagrid och halleluja!

Idag lyckades jag och Valiant rädda baronessans Butterfly från tjuvarna. Därefter fick jag ett uppdrag från Elizabeth som såg mycket lovande ut. Jag bara "omfg :o". Jag hade inte förväntat mig att komma till Dinodalen direkt efter att ha nått lvl 15, så det var en glad överraskning!


Jag älskar att jag/Simone är så himla cool. Så här säger hen: "Jag kan inspektera [hissmotorn] för att undersöka om den går att laga. Kan jag laga hissen har jag en väg tillbaka till Valedale och Elizabeth kan komma med mig till Den gömda dinosauriens dal, utan att riskera livet längs bergssidan." Spelaren själv riskerar alltså sitt liv utan att tveka, men vill inte att Elizabeth ska göra det samma. Hen är så otroligt äventyrlig, tuff och självsäker. En riktig förebild!!

Elizabeth är också en förebild. Jag ser henne som en storasyster/god vän. Eftersom mitt hemstall ligger i Valedale förknippar jag henne med trygghet och jag vet att hon kan lära mig så mycket om magi, metrologi, historia och annat spännande. Dock ryser jag av att se henne i dalen iklädd kortärmat. Hu! Kallt!


Jag vill inte spoila för er som inte har gjort detta ännu, men jag måste ändå visa bilden, för jösses vad jag gillar magi.


Sedan hittade jag Nic. Så spännande! Det var som att läsa en jättebra bok! Sådär så att man måste stänga boken och ta en liten andningspaus innan man kan fortsätta läsa. Tyvärr störde jag mig på att andra spelare syntes. Nic sa att han inte hade sett en levande människa på länge. Det känns inte så trovärdigt när jag ser minst tre andra spelare på skärmen. Jag önskar verkligen en funktion som gör så att vi slipper vara med om såna krockar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar