lördag 10 december 2016

Jorvik City - Governor's Fall

Jag har blandade känslor om Governor's Fall, på grund av att jag avskyr bilar. Luften ska vara ren och fin och gatorna ska vara säkra, tycker jag!

GF at night.
Vissa spelare har klagat över att man inte får ta med hästarna till staden. De har sagt att det inte blir ett hästspel när man måste lämna sin häst. Jag förstår vad de menar, men håller inte med. Hela stället genomsyras ju av häst ändå! På Aideens Plaza ståtar häststatyer och här i Governors Fall finns affären Madam Asps ridkläder. Dessutom är stadsdelarna tillräckligt små för att man ska klara sig utan häst (även om det är svårare att styra med personen) och ett stort gäng med hästar får inte plats i staden. Jag har redan köpt ett par ridstövlar från Madam Asp, btw. Jag gillar butikens kläder, även om inte alla är i min stil!


Hälsoinspektör Harry förstör en del av upplevelsen för mig. Vilken hälsoinspektör är egentligen rädd för bakterier? Det finns faktiskt viktiga bakterier! Om jag fick bestämma skulle Harry avskedas direkt.

För övrigt är Governors Fall ett fint ställe och spårvagnarna fungerar bra. Det finns många spännande karaktärer och det faktum att StarStable HQ ligger här är bara för coolt. Dock känner jag mig instängd, för man ser att gatorna fortsätter åt alla håll, men de är blockerade av olika saker. Det skulle kännas bättre om man kunde ta sig till de olika stadsdelarna till fots, men samtidigt förstår jag att det är smidigare med spårvagn. Staden är ju stor, så det skulle ta en evighet att ta sig från GF till Pir 13, till exempel. :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar