lördag 3 december 2016

Ett hemstall som faktiskt är ett hem

Fullständig recension av MyStable! (Hehe... Tror jag har blivit lite recensionsskadad sedan jag skaffade en bokrecensionsblogg...) Det här stallet är verkligen en stor skillnad mot det gamla. Förut var det som en plats där vi förvarade våra hästar och utrustning. Nu är det som ett riktigt stall - ett ställe där man kan gå omkring och trivas.


Positivt
Kan vi snacka om detaljerna?! Jag älskar de små ljusa partiklarna som flyger omkring i luften! Det är antagligen damm eller något, men jag tänker mest på lysande insekter som brukar finnas i fantasyskogar.  Stilen på boxarna och framför allt lyktorna är ett stort plus. Sååå fint. Jag gillar fönstren också. Ljuset silar in och det känns så där lugnt som jag gillar att ha det i mitt hem.

Boxarna har namnskyltar; hurray!

I det gamla hemstallet var det väldigt öppet. Alla hästar gick fria, så att de kunde gå omkring och hälsa på varandra. När vi fick sneak peaks på det nya stallet blev jag rädd för att de skulle se instängda ut i boxar. (Jag veeet att de bara är pixelhästar, men jag råkar ha mycket fantasi och anser att hästarna kan "prata" med varandra och med mig. :D) Jag behövde dock inte vara orolig, för boxarna är hyfsat fria! Önskar att de vore ännu mer öppna, visserligen, men allt kan man ju inte få i ett spel som är relativt realistiskt...

Musiken är mysig. 


Ensamt
Just nu tycker jag att stallet ser otroligt stort ut. Stället skulle säkert vara coolt i verkligheten, men i spelet verkar det bara tomt och ensamt. :( Det skulle vara kul att kunna hälsa på varandra. Dels för att det blir mindre tomt, men också för att det kan vara kul att visa sina hästar för kompisarna.

Det vore bättre om jag själv fick hålla koll på boxarna, och inte att en speciell box reserveras så fort jag hoppar upp på en ny häst. Det blir mest rörigt, för jag vill att varje häst ska ha sin egen plats. Alla trivs ju på olika ställen. Just nu när jag bara har fyra hästar är det inget problem, men jag gissar att det blir svårare att ha koll när jag skaffar flera...


En annan sak jag funderar på är stallet på kvällen. Det är jättebra att himlen utanför fönstren ändrar färg, men måste jag och mina hästar också ändra färgnyans? De blir blåtonade, som om det är mörkt här inne... Jag har faktiskt lampor!?

Utveckling
Jag vet att flera andra också har kommenterat det där med boxarna och jag tror att det kommer ändras förr eller senare. De kommer säkert utveckla stallet väldigt mycket med tidens gång, faktiskt. Till exempel finns det ju tre rum som inte fyller någon funktion just nu (förutom att det finns vatten).

Det skulle vara underbart att kunna göra sitt stall personligt. Till exempel placera ut sina husdjur, lägga till detaljer och byta färg. Jag är tålmodig. Jag kan vänta jättelänge. Förhoppningsvis dyker det upp någon gång i framtiden, med tanke på att spelet redan är utseendefixerat. Vi får redan olika hästar, husdjur och utrustning. Varför inte olika stall också?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar