söndag 25 december 2016

Gåvor från kalendern

Jag hoppas att ni inte har missat SSO:s högtidskalender! Vi har till exempel fått fina färgläggningsmotiv och skrivbordsbakgrunder att ladda ner. I de flesta luckorna har det varit kläder och utrustning, vilket alltid är kul.


Det vi fick är en tröja, mössa, schabrak, benlindor, träns och sadel. Jag tycker att allt är väldigt snyggt och passar bra som en neutral vinteroutfit, men jag känner att grejerna förlorar sitt värde på grund av att "alla" äger dem. Jag brukar haja till när jag ser en snygg outfit för första gången, men inte när jag ser den för sjuttioelfte gången, liksom.



Allra coolast av grejerna är benlindorna. Så snygga! Tröjan är också väldigt fin, och när jag såg sadeln kände jag att den säkert skulle bli omtyckt av många (vilket den också är, enligt andra bloggare ^^). Jag skulle gilla den om det inte vore för fårskinnspadden...

Jag har inget emot att exempelvis fattiga jordbrukare i Afrika eller forskare som ska bo på nordpolen använder sig av äkta skinn eller liknande, men jag tycker inte om när rikare människor (som jag) föder upp och dödar djur bara för att vi ska ha det lite finare/bekvämare/varmare. Det bidrar till den massuppfödning och avel som får djuren att må allt sämre.

Eftersom detta är ett datorspel spelar det egentligen ingen roll. Det är bättre att stilla sitt konsumtionssug i ett spel än i verkligheten, men jag (aka min inre vegan) vill ändå påpeka att en fårskinnspadd inte bara är en fårskinnspadd!

Vi fick även en klänning som är svart, rosa och vit. Inte alls min stil heheh...

Jag tror att tomten läste önskelistan som jag postade i mitt förra inlägg, förresten, för vi fick 300 Star Coins i den sista luckan! Jag är absolut inte girig och jag begär inte att vi ska få en massa SC gratis, men när det väl händer blir jag bara glad. <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar