söndag 18 december 2016

När det går lite sämre

Gah. Känslan som uppstår när spelet tappar kontakten med nätverket...
För det mesta spelar det ingen roll, men den här gången var jag ute på utforskaruppdrag i Dinodalen... Jag skulle dokumentera Frusna dimmornas dal, vilket inte var det lättaste. Jag hittade gejsrar och annat häftigt, men inte det orangea glittret.

Sen - till slut - hittade jag rätt ställen i alla fall. Då gick allt som smort. Jag hittade en stjärna till och med; min tredje Dinodals-stjärna! Men när jag höll på att dokumentera den sista platsen kraschade spelet...
Alltså... Vad är oddsen för att ha så otur?

Jag önskar mig själv bättre lycka nästa gång. '-'

Edit: Jag loggade in och gjorde samma uppdrag igen. Den här gången gick det jättefort, plus att jag hittade en genomfrusen veterinär vid ett träd. "Hur sjutton har hon hamnat här ute i vildmarken?" tänkte jag. Sedan pratade jag med Elsa Einstein och fick veta att veterinären också hade varit med i helikopter-olyckan. Fy fasiken, alltså. Den lilla respekten jag hade kvar för Einstein ebbade ut. Om veterinären dör så är det hennes fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar