tisdag 27 december 2016

Den svåra konsten att bestämma sig

Jag har levlat klart min welshponny Miramis och ska nu adoptera en ny vän. Den ska ha de nya
animationerna, vilket innebär att jag kan köpa
en shirehäst
en morganhäst
en quarterhäst
en paint
en appaloosa
ett svart engelskt fullblod
en vit lipizzaner
en frieserhäst
en welshponny
eller en mustang.

Shire: Vill absolut köpa en vit shire och döpa den till Världens Gulligaste Teddybjörn någon gång, men inte nu. Jag är inte redo för en sån gigant ännu.
     Morgan, quarter, paint, appaloosa: Alla dessa är jättesöta, men jag känner inget särskilt för dem. Vet inte varför. :(
     Engelskt fullblod: De är verkligen fina, men jag vill inte köpa en svart bara för att det är den enda jag har tillgång till. Vill träffa hästarna med de andra färgerna också, och köpa en då. Inte nu.
     Lipizzaner: Vet fortfarande inte vad jag tycker om dem! De är mysiga och fina men inte särskilt söta, och jag är inne i en period i livet då jag är väldigt barnslig. Jag dras mot saker som är små, söta, fluffiga, glittriga, rosa, mjuka. Därför känns inte en lipi som en passande häst. x)
     Frieser: Ska ha! Men det kan vänta. Vill inte rida runt på en frieser 24/7. Jag kan inte hantera deras ståtlighet.
     Welsh: Jag vill ha fler welshponnyer. Är inte ens särskilt nöjd med att Miramis är svart, men köpt är köpt och nu vill jag testa nya raser istället för att spendera mina pengar på ponnyer.

Mustang. Det får bli mustang. För de är konstiga, kantiga, men ändå vackra. De har karaktär. Deras historia är häftig. Jag gillar hur deras huvuden ser ut. Har ni sett ganaschen? Mulen? Ögonen? Manen är också fin. Den är stripig och tjock på samma gång.

Problemet är att bestämma färg. Den bruna har ju sin fantastiska brutna bläs, brunsvartskäcken är allmänt cool (speciellt manen) och den svarta är lågmäld och stilren. Just idag råkar det dock vara onsdag. Uppdateringsdag. Tänk om det kommer nya mustanger idag? Det brukar alltid dyka upp några nya färger. Hoppas hoppas hoppas att de kommer idag. Jag vågar inte köpa innan jag har sett de nya, men samtidigt orkar jag inte vänta i en vecka till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar