onsdag 21 december 2016

Gyllenåsarnas Dal är inte gyllene

Idag låste jag upp grinden till Gyllenåsarnas Dal! Jag har aldrig varit där tidigare och när jag har stått utanför grinden har det sett så himla fint ut med höstträden. Nu råkar det dock vara vinter... Inte lika fint, men jag ser det från den positiva sidan - nu kan jag upptäcka dalen på nytt när snön har töat bort!

Västkobbens Fiskeby tycker jag är otroligt vacker. Husen är charmigt byggda och deras färger gör mig glad. Att bo i en sådan by irl skulle vara en dröm, trots att jag inte är så förtjust i fisk och fiske. Jag gillar Labyrintkusten också, för det är så otroligt soft att rida i vatten.  O.o


Jag känner att det här stället skulle kunna vara poppis, men just nu är det väldigt tomt och verkar bortglömt, trots att det inte är ödemark (som Dinodalen). Det verkar inte finnas så mycket kul att hitta på här. Jag tyckte inte att de första uppdragen var särskilt spännande, till exempel. Det var kul att leta reda på Klaus nyckel, men annars var det bara "laga hinder"/"plocka skräp"/"hitta plånboken som ligger i skogen". Inga mystiska äventyr har dykt upp ännu, alltså. Allt verkar normalt just nu, men det kanske kommer mer sen, vad vet jag?! Jag skulle vilja veta mer om snöandarna och de andra farliga varelserna. Hur kan Jasper bo bland såna om de är farliga för resten av Jorvik?

Labyrintkusten
Eftersom jag är helt inne i Dinodalen och julen just nu får Gyllenåsarna vänta lite. Jag tror att jag gör uppdragen när jag känner för, istället för att sluka allt med en gång bara för att komma vidare. Gyllenåsarna kan liksom vara stället som jag rider till när jag behöver semester från den mystiska snödalen! Dessutom vill jag som sagt upptäcka dalen när löven är gyllene på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar