lördag 10 december 2016

Jorvik City - Aideen's Plaza

Aideens Plaza är helt klart mitt favoritställe i JC hittills. Hela stället är så mysigt! Gränderna, murgrönan, de pastellfärgade husen och balkongerna - allt är så fint designat! Ta bara bilden här nedan som exempel. Utanför ett ställe som heter Plaza Gallery sitter en person med hatt. Hen ser lite konstnärlig ut, och ni som känner mig vet att jag gillar konst. Lite mer åt höger står Iris som har en väldigt söt klädstil och på det rosa huset är en butik med skylten Antiques. Vi kan inte gå in i något av ställena, men jag håller tummarna för att det kommer i framtiden!


Förutom att chilla på gatan finns det tre små butiker att besöka. Ett klädstånd säljer kortbyxor och skjortor som är rätt snygga och en frukthandlare har bl a melon och bananer att mata hästarna med. Lite kul, tycker jag! Café Harpan ligger också på Aideens Plaza. Det är ett öppet och fint ställe, men jag har aldrig varit särskilt förtjust i cafés.

En sak som jag gillar, däremot, är att fantisera om olika karaktärer. Under ett träd utanför Café Harpan sitter en väldigt snygg person tillsammans med en papegoja och en katt med stora ögon. Vem är personen? Är han snäll? Vad heter han? Ska vi bli bästa vänner och ha djupa samtal om livet? It's a shame att jag aldrig kommer kunna träffa personerna i SSO irl (förutom folk som Tobbe Larsson, dårå).

Den tredje butiken är ett stånd med sadelväskor. Jag tyckte att det var svårt att hitta dit, tills jag insåg att affärerna syns på kartan. De ser ut som små randiga rektanglar, ofc!

Intressanta karaktärer. Den här mimaren får mig att tänka på Martin Freeman (han som spelar bl a Bilbo Baggins och John Watson), bara för att han spelar en mimare i en kortfilm som finns på YT...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar