fredag 16 december 2016

Snö och skånska - hiss eller diss?

Hej alla människor och andra varelser! Låt mig få berätta om min dag.

Dagen började med en lugn teaterlektion. Sedan gick jag till min syv. Jag hade jättemånga frågor om individuellt val och meritpoäng, så jag missade halva bildlektionen, men det var det värt. Syven pratar skånska. (Jag bor inte i Skåne och tycker att det är en härlig dialekt.) Dessutom verkar han så nördig. I alla fall när det gäller Star Wars. Bland annat har han ett gulligt Yoda-gosedjur på sitt skrivbord. Fett najs! Jag ser redan fram att pynta mitt framtida kontor. :D

På lunchrasten drog jag och två kompisar till stadsbibblan och ICA. Det var mycket trevligt, men under den korta promenaden (ca 300 + 300 meter) hann vi frysa. Brrr. Det är inte snö ute just nu, men det är is och en massa frost dygnet runt. Jag hade hellre sett riktig snö, men frost är bättre än barmark. Det är så ljust och fint med snö. Jag struntar i att det är halt och äckligt kallt! (Vad som hände efter lunchrasten behöver vi inte prata om, förresten. Jag halvsov på fotolektionen och failade totalt på matteprovet...)


Det är kul att få uppleva min första SSO-vinter. Jag gillar snön, faktiskt. Miljön blir mycket mer färglös och enformig, men det är rätt behagligt. Några veckor med snö sitter nog fint! På dagen gör snön så att det ser klart och stilrent ut, och när solen är på nedgång ser det mysigt ut. Som när jag var liten och lekte i snön med mina syskon. När solen försvann kunde vi tända levande ljus i våra snökojor och titta på stjärnorna om himlen var klar. Det var mysigt.

Det ser lite konstigt ut med snö i så väldigt varm ton, men det är fint ändå, må jag säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar